Десять заповідей креатора. Версія перша

Октав Паранго, креатор з книги Фредеріка Бігбедера "99 франків", сформулював наступні заповіді:

  1. Досвідчений креатор звертається не до споживачів, а до двох десятків людей, котрі можуть найняти його на роботу (креативні директори кращих рекламних агентств). Отримати премію в Каннах або в клубі АД набагато важливіше, аніж допомогти клієнту завоювати новий сегмент ринку.
  2. Перша ідея – найвдаліша, але слід почекати тижнів зо три перш, ніж представити її замовнику.
  3. Реклама – єдине ремесло, де працівнику платять за те, щоб він працював гірше. Якщо ти представив геніальний проект, а рекламодавець хоче його загробити, подумай насамперед про свою зарплатню, зліпи під диктовку клієнта, нашвидкуруч (секунд за 30) якесь солодке лайно і сміливо вирушай на тиждень у Маямі чи Кейптаун – знімати ролик.
  4. Завжди з’являйся на збори пізніше призначеного часу. Пунктуальний креатор не викликає довіри. Зайшовши в зал, де тебе чекають вже три чверті години, не вибачайся, а просто недбало заяви: «Привіт, у мене є для вас рівно три хвилини». Або ж процитуй Ролана Барта: «Ми продаємо не мрію, а суть». (Інший варіант, із Раймона Леві, щоправда не такий шикарний: «Потворність складно продати».) Тоді клієнти міркуватимуть, що ти вартуєш їхніх грошей. Ніколи не забувай, що рекламодавці звертаються в агентства тому, що самі не здатні продукувати ідеї, страждають від комплексу неповноцінності і потайки зляться.
  5. Якщо проект у тебе не готовий, потрібно виступати останнім і під час цього нахабно повторювати все, що вже запропоновано іншими. На будь-яких зборах правий той, хто проголосив завершальне слово. Ніколи не забувай, що головна мета зборів – вставити іншим палки в колеса.
  6. Різниця між працівником вищої і нижчої ланки полягає в тому, що перший отримує більше, а працює менше. Чим більше ти косиш бабла, тим уважніше тебе слухають і тим менше ти говориш.
  7. Звідси висновок: аби продати ідею КД (креативному директору), креатор повинен СИСТЕМАТИЧНО навіювати йому думку, що це він, КД, її і породив. Для цього слід починати презентацію фразами на зразок: «Я довго обмірковував те, що ти вчора сказав мені…», чи: «Я повернувся до тієї ідеї, яку ти нещодавно висловив…», чи: «Я вирішив йти тим напрямом, котрий ти тут окреслив…», тоді як сліпому зрозуміло, що КД нічого не говорив вчора, не висловлював жодних ідей ані нещодавно, ані давно, і, звісно, жодних напрямів не окреслював.
  8. Культивуй абсентеїзм, приходь на роботу аж ніяк не раніше як опівдні, ніколи не відповідай на вітання колег, витрачай на обід не менше трьох годин, не підходь до телефону. На будь-які докори з цього приводу повторюй одне: «В креатора немає розпорядку, у нього є тільки терміни».
  9. Ніколи ні в кого не запитуй думки з приводу перебігу кампанії, що ведеться. Цікавлячись чужими міркуваннями, ти ЗАВЖДИ ризикуєш їх почути. А почувши, ти, ЦІЛКОМ МОЖЛИВО, повинен будеш з ними рахуватися.
  10. Кожен виконує роботу замість вищого керівництва. Стажер виконує роботу концептуаліста, котрий виконує роботу креативного директора, котрий виконує роботу президента агентства. Чим вище сидиш, тим менше працюєш (див. заповідь № 6). Сплавляй своє завдання стажеру: у випадку успіху ти привласниш собі усі лаври переможця, у випадку провалу виженуть його, а не тебе.
  11. Коли твій побратим креатор демонструє тобі вдалий слоган, головне – не видати свого захоплення. Навпаки, скажи, що ідейка хирлява, неходова, чи вона «з бородою», столітньої давності, чи, що він здер її зі старої англійської реклами. Однак, якщо він принесе тобі справді гівняний титр, хвали його безмірно і прикинься, буцім тебе роздирає заздрість.

Другу версію порад читай незабаром, а ті, що актуальні для тебе, обери сам.
Інші матеріали